Skip to main content

Vraag Nieuw bij Joomla en opzoek naar 3.0 free portfolio template

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9412 door Leen
:) Ik wil je laten weten dat die template die je als laatste noemde erg lastig is ik heb hem nog niet netjes kunnen krijgen.
of is  het zo dat jij hem compleet installeer dus met de bijgeleverde joomla versie erbij ? (favouritedark-quickstart-j!3-1.2.zip) ?
demo.favthemes.com/favouritedark/
die waarvan ik dat filmpje heb gemaakt is volgens mij goed te doen.
Maar laat maar weten met welke je echt aan de slag wil gaan.

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 6 maanden geleden - 9 jaren 6 maanden geleden #9413 door Leen
Na wat zoeken heb ik denkelijk stukje gevonden waar je de slider in ieder geval wat kleiner zou moeten kunnen maken.
Blijkbaar is het toch een extra module dus te vinden  in jouwjoomlasite\modules\mod_favslider\theme\
daar zou een favslider.css moeten staan.
als je die zou bewerken met bv.Notepad++ zou bij regel 53 welke eerst 100% was  nu naar voorkeur kunnen aanpassen.
maar het blijft behelpen denk dat hoofdoorzaak is dat jou foto misschien verkeerde te grote formaat kunnen hebben hun voorbeelden hebben een afmeting van 1000 px bij 450 px.
ik zelf heb uitgeprobeerd met diverse maten en dat ging toch wel goed lijkt hier dat hij zelf beetje corrigeert 2048x1536 maaktje hij zelf passend.
Heb je trouwens al geprobeerd om in
Modulebeheer: Module mod_favslider daar ander soort te kiezen bij
slider type en ook gespeeld met load jquery aan uit etc

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 9 jaren 6 maanden geleden doorLeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9414 door Arjan
Even een open deur intrappen, want wat Leen al opmerkte is echt het makkelijkst voor het uittesten, en dat is Xammp installeren en dan eens lekker gaan testen wat je allemaal in je Joomla website wilt hebben.

En een template zoeken die precies datgene heeft wat je wensen zijn wordt best moeilijk dus je zou er aan kunnen beginnen om er één zelf te bouwen. De basis is html met css en een paar regels php die je kan vinden in de standaard templates van Joomla 3.* zelf.

Als je dat makkelijk af gaat dan zou ik ook nog adviseren om Bootstrap 3.* te gebruiken in plaats van de standaard Bootstrap in Joomla.

Het is dat je een beetje ver weg woont anders had ik je uitgenodigd naar de Alphense jug .

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9415 door dender
Oeh jammer dat hij lastiger is want ik vind hem wel mooier! Ik had niet de quickstart versie geprobeerd maar gelijk de ander gepakt. Ik ging ervan uit dat de quickstart versie een demo was. Bovendien kreeg ik die versie niet opgestart.

Het offline programma (Xampp en Bitnami) heb ik net geïnstalleerd dus die ga ik zo uitproberen.

Was dat de slider van het favoriteblack template? IK heb daar geen keuze in sliders zien staan maar ik zal even kijken. Jquery had ik niet aangezeten.

Verder kan ik denk ik wel de grootte van mijn afbeelding aanpassen maar pas ik dit aan in bijvoorbeeld Photoshop dan zal ik nog steeds een afbeelding krijgen met vreemde proporties of er een heel stuk af moeten knippen. Een foto heeft namelijk wel een standaard formaat die uit je camera komt. Hoe meer je aan dat standaard formaat gaat rekken en trekken hoe lelijker die uiteraard word. Als het goed is heeft het programma er bij jou dus een stuk van de afbeelding geknipt?

Dat ligt inderdaad niet zo dichtbij. Maar we komen er wel! Ik ben in ieder geval al heel blij met alle tips!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9416 door dender
HTML en CSS zelf lijkt mij nog best pittig en ik denk dat het normaal gesproken prima moet lukken met een bestaand template. Ik moet alleen even 1 vinden die werkt en goed in elkaar steekt.

Ik heb in principe de template die ik wil al eerder gemaakt maar dan in WIX. Natuurlijk wil ik nu die reclame van mijn website en een professionelere uitstraling.
Hier de link:
www.sshonyphotography.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 6 maanden geleden #9417 door Leen
:offtopic_happy:
:) Ha nou we geven nog niet op hoor maar voor vandaag zit voor mij er even op.
:ontopic:
maar ik heb hier die favorietdark met eigen foto als tesje

maar ik vond hem nogal groot  dus was nog aan testen

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.549 seconden
Gemaakt door Kunena