Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen 4 jaren 3 maanden geleden #1

• koekie1980
  • koekie1980's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Wie wil advies geven over het volgende: het bedrijf waar ik werk heeft meer dan 10 websites die op dit moment werken met joomla 2.5 en allemaal dezelfde indeling/vormgeving hebben. Wel allen met hun eigen kleuren/huisstijl.
Voor een nieuw bedrijf willen we een nieuwe responsive website laten maken in joomla 3.0. En daarna de andere websites ook overzetten in het nieuwe design. Ik heb op Yootheme een mooie template gevonden die qua indeling prima is. Heb wel wat kleine aanpassingen op het bestaande ontwerp. Ter info: Ik ben de gebruiker, de vuller, heb dus weinig verstand van websites bouwen en moet dus afgaan op adviezen van mensen die er wel verstand van hebben :)

websitebouwer 1 zegt dat de aanpassingen die ik wil, prima te doen zijn. En dat een bestaande gekochte template ook altijd aan te passen is naar wat je wil. Kosten 55 euro/uur

websitebouwer 2 zegt dat het geen goed idee is om een bestaande template te kopen omdat én niet origineel bent én je achteraf bijna niets kan aanpassen. Of het kan wel maar kost heel veel tijd. ZIj willen een nieuw ontwerp bouwen in Gantry Framework, wat ik niet ken. Kosten 60 euro/uur.

Alles bij elkaar opgeteld. Offerte websitebouwer is 2x zo duur als websitebouwer 1 dus we neigen naar de goedkoopste uiteraard. Maar als we dadelijk met een mooie website zitten waar de uitbreidingsmogelijkheden toch enorm klein blijken te zijn, dan zitten we ook met een probleem....

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen 4 jaren 3 maanden geleden #2

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 33
Hoi Koekie1980,

Namens het gehele team heet ik je van harte welkom op MijnJoomlaForum.

Beide antwoorden zijn in principe niet verkeerd. Houd het volgende echter in je achterhoofd....een goed Nederlands gezegde luidt: goedkoop = duurkoop.

Je template is het framework van je site dat bepalend is voor je uitstraling en performance in de zoekmachines. Aan beide methodes kleven voor en nadelen. Denk daarbij aan:

- Bij een Yootheme template deel je de ontwikkelkosten met velen. Daardoor zijn de kosten relatief laag.
- Een algemeen template heeft veel overhead en laad daardoor langzamer omdat er om een groot bereik te hebben veel functionaliteit in zit.
- Gantry is een extra extensie ie je laadt en een soort middleman met functionaliteit.
- Extra extensies kosten resources en onderhoud, hetgeen de performance en cost-of-ownership beïnvloed.

Persoonlijk kies ik altijd voor een derde optie. Een uniek maatwerk template, dat qua functionaliteit en uitstraling past bij de site. Hiermee realiseer je herkenbaarheid, een snelle laadtijd en minimaliseer je de cost of ownership.
Initieel de duurste oplossing, maar het resultaat is dat je als het goed ingericht hebt dat je goed gevonden wordt en bezoekers langer vasthoudt.

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen 4 jaren 3 maanden geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Ook ik geef websitebouwer 2 gelijk dat het een crime is om een, al dan niet gratis, template aan te gaan passen. Daar zit meestal zo veel in verwerkt dat je meer tijd kwijt bent aan het doorgronden van de code dan dat je iets aanpast/veranderd.

Dus volg ik Otto en adviseer ik ook om een template op maat te laten maken.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen 4 jaren 3 maanden geleden #4

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 17
Beste Koekie

Indien je portomonee het toelaat zou ik idd het advies van Otto volgen.

Maar niet iedereen heeft die luxe, zeker startende bedrijven niet en dan is Yootheme een betaalbaar alternatief om toch een mooie en representatieve website te bouwen.

Ikzelf werk regelmatig met Yootheme. Het zijn mooie templates die vrij eenvoudig aan te passen zijn om er toch een persoonlijke en een unieke touch aan te geven. Dit kan via de customizer van Yootheme, dus via template beheer of gewoon via ftp.
Kan de websitebouwer photoshoppen zoals ik, dan kun je het echt uniek maken ondanks dat dit een gekochte template is.

Wat het meest belangrijke is: Ga met iemand in zee die echt verstand van zaken heeft. Er zijn genoeg webdesigners te vinden, maar daarin zitten qua know how hele grote verschillen in. Ook hier geldt of je nu een custom made template neemt of samen gaat werken met een webdesigner die gebruik maakt van bijv Yootheme: alles valt en staat bij het kennis niveau van de bouwer!

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Re: yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen 4 jaren 3 maanden geleden #5

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
:offtopic_happy:

Ook hier geldt of je nu een custom made template neemt of samen gaat werken met een webdesigner die gebruik maakt van bijv Yootheme: alles valt en staat bij het kennis niveau van de bouwer!

Bedoel je in dit geval de kennis van Yootheme als bouwer.
Sorry, maar ik snap de zin niet helemaal  :-[
:ontopic:
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen 4 jaren 3 maanden geleden #6

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 17
De kennis van de webdesigner die of custommade templates maakt, of gebruik maakt van bijv Yootheme.

Vele webdesigners denken: ik begin een buisiness, koop een template, installeer deze et voila...klaar. Maar zoals je weet blijft het daar niet bij en zul je toch over enige deskundigheid moeten beschikken om een goed product te kunnen afleveren en om te kunnen onderhouden....
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.584 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop