Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: wijzigingen binnen personal.css

wijzigingen binnen personal.css 3 jaren 4 maanden geleden #1

• Hoepie
  • Hoepie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

ik ben op zoek naar hulp om via Templatebeheer>Beez3 onderstaande wijzigingen aan te brengen in het personal.css onderdeel van mijn site www.dynamictennismaasgouw.nl :
- bij het tabblad "Wedstrijden en toernooien" wil ik in de kop van de tabel de huidige kleur blauw wijzigen in de kleur #F83131 In welke regel van personal.css moet ik dit wijzigen?
- ook wil ik het aantal "Hits" dat nu nog de kleur zwart heeft wijzigen in dezelfde kleur rood #F83131. In welke regel van personal.css doe ik dat?
- als laatste wil ik alle horizontale lijnen binnen de tabel ook in diezelfde kleur #F83131 veranderen met een dikte van 2 pix. Dezelfde kleur en dikte zoals de buitenrand van die tabel.

Wie kan mij helpen?

Hoepie
Discussie gesloten.

Re: wijzigingen binnen personal.css 3 jaren 4 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 55
Hallo Hoepie,

ik adviseer je om firefox browser te gebruiken en dan firebug te installeren.

Met firebug kun je achterhalen waar en welke code wordt gebruikt.

Kijk een naar dit filmpje dan wordt ook wel duidelijker voor je wat ik bedoel.

Groeten Ron  ;D
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: wijzigingen binnen personal.css 3 jaren 4 maanden geleden #3

• Hoepie
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Ron,

ik gebruik Chrome als browser en kan m.b.v. de rechtermuisknop en de optie "inspecteren" hetzelfde doen als in Firefox m.b.v. Firebug. Helaas kan ik van de door mij gevraagde wijzigingen niet exact de betreffende regel in de personal.css-code ontdekken. Als ik die regel(s) weet kan ik daar de kleur m.b.v. de Extensie Templatebeheer (binnen joomla) ook die definitieve wijzigingen aan de achterkant van mijn site doorvoeren.
Kun jij die betreffende regels van de 3 gevraagde wijzigingen van mijn site vinden?

Al vast dank

Hoepie
Discussie gesloten.

Re: wijzigingen binnen personal.css 3 jaren 4 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 106
Hallo Hoepie,

Ik meld me nog een keertje ik ben er van overtuigt dat de website gebruik maakt van een menu module ariextmenu dus vandaar dat ik in vorige topic vraag advies gaf om daar. eens te kijken en de menu kleuren daar aan te passen.
En wat de template beez3 op template kleur rood te zetten en dan kan je in red.css denk ik gemakkelijker jou kleur indien nog aanpassen want het kan ook zijn dat mogelijk op de verkeerde plek zoekt want als je templatekleur instelling op aangepast staat ziet  het niet meer in personal.css maar mogelijk in generaal of template.css zelf.
de personal.css reageert alleen maar als je ook dus echt tempalte kleur daar op  heb  ingesteld
ps.
Kijk hier voorbeeldje   even als test wat ik bedoel met het menu kleuren .
M.v.g Leen
Laast bewerkt: door Leen.
Discussie gesloten.

Re: wijzigingen binnen personal.css 3 jaren 4 maanden geleden #5

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 55
Hallo,

helaas moet ik me ook aansluiten bij @Leen zijn laatste reactie.

Je moet echt in de module gaan kijken van je menu extensie voor de kleur en dus aanpassingen.

Groeten Ron  ;D
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: wijzigingen binnen personal.css 3 jaren 4 maanden geleden #6

• Hoepie
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Ron en Leen,

ik heb via Extensies>Templatebeheer>Geavanceerd de kleur gewijzigd van "Persoonlijk" > "Rood" met het gevolg dat mijn hele layout inderdaad "Rood" kleurt en mijn startpagina totaal veranderde.
Ik heb dus weer snel alles in de oude staat teruggeplaatst.
In de tabellen is het me gelukt om de horizontale lijnen de kleur rood te geven.
Helaas blijft de titel van elke tabel nog een blauwe achtergrond houden en ook het aantal hits heeft nu nog de kleur zwart.
Enig idee waar ik beide laatst genoemde probleempjes kan wijzigen?

Hoepie
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.501 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop