Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Bootstrap bestandje zet alles op 1 lijn i.p.v. onder elkaar.

Bootstrap bestandje zet alles op 1 lijn i.p.v. onder elkaar. 2 jaren 8 maanden geleden #1

• dender
  • dender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Natuurlijk moet er altijd iets mis gaan als ik weer aan het editen ben x)
Nu met de nieuwe update of de cashe verwijderen is een border weer terug die ik  had verwijderd uit het bootstrap.min.css bestandje. Echter is dat nu juist het bestandje dat er altijd al niet goed heeft uitgezien. Alles staat namelijk op 1 lijn van links naar rechts opgebouwd i.p.v. van onder naar beneden. Wil ik dan ook een kleine edit maken in dit bestand moet ik lang zoeken en daarbij loopt het bestand ook regelmatig vast.

Mijn vraag dus, is er een manier om dit bestand te maken zoals het hoort?
Hieronder een screenshot van hoe het begin er uit ziet:

Is dit niet mogelijk, of gewoon heel moeilijk dan wil ik in ieder geval proberen te verwijderen wat ik wou verwijderen in het bestand. Namelijk de uitgevinkte dingetjes hieronder die je kunt vinden bij het inspecteren van 1 van mijn foto's van de blog artikelen.

Edit: Ik vond dit:http://www.cleancss.com/css-beautify/
Hier kan ik de code in plakken en dan krijg ik een normaal uitgelijnde css terug. Maar hoe zet ik dit nu in mijn backend? En ik wil natuurlijk een kopie van de oude als er iets uitgehaald is.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door dender.

Re: Bootstrap bestandje zet alles op 1 lijn i.p.v. onder elkaar. 2 jaren 8 maanden geleden #2

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 33
Hoi Dener,

Als je het met Firebug wel aan het werk krijgt, dan zul je de wijzigingen die je daar uitgeprobeerd hebt gewoon in je css bestanden door moeten voeren. In het juiste bestand, de juiste regel(s) wijzigen, opslaan en uploaden.

Soms duurt het vanwege cache even voordat je de wijziging ziet.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: Bootstrap bestandje zet alles op 1 lijn i.p.v. onder elkaar. 2 jaren 8 maanden geleden #3

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Otto. Ik weet niet zeker of ik je reactie goed begrijp. Maar het probleem is dat ik het bestand niet kan editen omdat hij dan gelijk weer vastloopt. Wat naar mijn idee dus komt door de rare op 1 lijn gezette tekst. Ik heb er iets voor gevonden. (Zie mijn edit) maar nu de vraag hoe ik dit mooi in mijn backend zet.

Re: Bootstrap bestandje zet alles op 1 lijn i.p.v. onder elkaar. 2 jaren 8 maanden geleden #4

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 33
Als hij vastloopt, dan haal je het verband uit de code.
Dan mis je iets of zie je iets over het hoofd.
Puzzelen dus.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: Bootstrap bestandje zet alles op 1 lijn i.p.v. onder elkaar. 2 jaren 8 maanden geleden #5

• dender
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Nee ik heb alleen nog maar de bootstap.min.css geopend en dan loopt hij vast. Ik werk online in mijn backend met het programma eXtplorer. Aangezien ik geen mogelijkheid zie om anders die bestandjes aan te passen. Vreemd genoeg ben ik nu echter mijn css map kwijt in de jui map.  ???
De website draait nog normaal dus of ik heb het echt per-ongeluk verwijderd en het heeft geen effect op mijn website (maar dat lijkt mij sterk) of de hele map is gewoon niet meer zichtbaar in mijn eXtplorer. Ik had een nieuw bestand gemaakt en wou daar de code in plakken en dan de oude bootstrap.min.css verwijderen maar dit werkte niet dus wou ik het nieuw gemaakte bestand weer verwijderen en sindsdien zie ik mijn css map niet meer.

Edit:

Ok, lijkt erop dat ik inderdaad de hele CSS map uit de jui map heb verwijderd.  ???
Gelukkig! Had ik nog een oude pagina open staan met inspect voordat ik de verandering invoerde en vond ik de bestandjes: bootstrap-responsive.css, js bestandjes en meer. Nu moet ik alleen even kijken welke bestandjes in de css map thuis horen.

Laast bewerkt: door dender.

Re: Bootstrap bestandje zet alles op 1 lijn i.p.v. onder elkaar. 2 jaren 8 maanden geleden #6

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 42
Hallo Dender,

zelf haal ik me .css files binnen met filezilla en open deze op me pc met notepad++

Welke template gebruik je? heb je misschien een link naar je site?

Groeten Ron  ;)
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.534 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop