Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: foutje in mijn CSS?

foutje in mijn CSS? 2 jaren 4 weken geleden #1

• john078
  • john078's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben een site voor een vriend aan het maken in Joomla met Gantry5 en de standaard template Hydrogen

https://www.dubbelzorg.nl/joomla

Ik heb daar een custom.scss betand voor gemaakt omdat ik de achtergrond donkerrood moet maken en de achtergrond van de content zandkleurig. Met vallen en opstaan voor elkaar gekregen, zit nog 1 ding in wat nog niet goed is...
Als ik de browser kleiner maak blijft de content hetzelfde in plaats zich aan te passen aan het kleinere scherm.
Er zal vast wel iets niet goed zitten in de custom.scsss die ik heb gemaakt, iemand een idee?
html {
    body { background: #780d1d; padding:0 200px; }
    #g-page-surround { background: #ffefd5; }
    max-width: 1600px;
    margin-left: 20px;
    margin-right: 20px;
}
Edit Ron: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, zie voor uitleg forumregels .
Laast bewerkt: door john078.
Discussie gesloten.

Re: foutje in mijn CSS? 2 jaren 4 weken geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 33
Hallo John,

je maakt gebruik van table en die zijn niet responsive dus die verkleinen niet mee naar formaat van het beeld.

Tegenwoordig maken ze gebruik van divs om dit te realiseren.

Als je gebruik maakt van JCE editor is dit een mooie en duidelijk handleiding.

Ik zeg er wel even bij dat je de tijd er voor moet nemen maar dan heb je ook wat  ;)

Succes ermee.

Groeten Ron  ;D

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: foutje in mijn CSS? 2 jaren 4 weken geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Zo veel mensen zo veel meningen gelukkig.
Zelf ben ik geen voorstander van allerlei opmaakcode in artikelen en dat doe je wel met de gebruiksaanwijzing van Ron.
Probleem is alleen dat als je iets wilt aanpassen je alle artikelen moet nalopen op die opmaakcode die er in staat.

Mijn suggestie is om te kijken naar de verdeling van de lagen bij het Gantry5 frame. Op die manier maak je gebruik van de css van Gantry5 voor de verdeling van de kolommen en hoef je geen css code (style) in je artikelen aan te brengen.

Wel zie ik dat Gantry van meer lagen (div) gebruikt maakt dan dat, volgens mij, nodig is. Misschien een idee om u iets meer in het html/css te gaan verdiepen en op die manier een geheel eigen template te bouwen.

Nog een kleine opmerking over de css die door Ron tussen de code haken is gezet. Deze code hoort, weer volgens mij, niet tussen de haken van html te vallen. Dus de code zou eigenlijk zo moeten worden;
html {
    max-width: 1600px;
    }
body{
   background: #780d1d; padding:0 200px;
   }
#g-page-surround {
   background: #ffefd5;
   }
Maar html is de algemene containercode om het gehele document/pagina te omvatten. Deze omsluit dus ook de onzichtbare code (head) in die het css, js, website titel en dergelijke inlaadt en de code voor het zichtbare (body).
De body code is de container waarin alle zichtbare inhoud komt die de bezoeker kan zien.
En pas de laag daarna kan je afmetingen geven.

De goede css code zou dus het volgende moeten zijn;
body{
   background: #780d1d; padding:0 200px;
   }
#g-page-surround {max-width: 1600px;
   background: #ffefd5;
   }
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: foutje in mijn CSS? 2 jaren 4 weken geleden #4

• john078
  • john078's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Arjan
Ik heb het gisteren met vallen en opstaan toch nog opgelost gekregen.
Heb eerst een gewone html pagina gemaakt en daar een css voor gemaakt die precies deed wat ik voor ogen had.
Ik wil alleen de ruimte rond de tekst ten opzichte van het zandkleurige vlak iets groter maken, dus nog ff puzzelen en proberen.
Bedankt voor jouw suggestie
Discussie gesloten.

Re: foutje in mijn CSS? 2 jaren 4 weken geleden #5

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 33

Probleem is alleen dat als je iets wilt aanpassen je alle artikelen moet nalopen op die opmaakcode die er in staat.

Mooie oplossing Arjan die had ik nog niet gezien ook weer wat geleerd.

Alleen wat bedoel je met 'Alle artikelen moet nalopen' de opmaak code die ik voorstel staat toch per artikel los van elkaar? Dus als ik in artikel A wat aanpas blijft het in Artikel toch behouden?

Of zie ik wat over het hoofd?

@John op mijn mobiel is table nog steeds niet goed of heb je het in andere testomgeving getest?

Een goed weekend.

Groeten Ron  ;D
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: foutje in mijn CSS? 2 jaren 4 weken geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Alleen wat bedoel je met 'Alle artikelen moet nalopen' de opmaak code die ik voorstel staat toch per artikel los van elkaar? Dus als ik in artikel A wat aanpas blijft het in Artikel toch behouden?

Inderdaad zou het nu maar om één artikel gaan maar ik heb net een website "opgeknapt" die in ieder artikel had aangeduid dat het lettertype Ariel, 14 punten en grijs moest zijn. Daarbij nog wat andere zaken ook en dan ben je niet blij want je moet, om het netjes te doen, alle opmaakcode gaan verwijderen. En dit waren maar 246 artikelen.

Vandaar mijn waarschuwing om niets te doen met opmaakcode in een artikel zelf. Dat is ook de reden dat ik een verkleinde JCE installeer in de websites die ik oplever.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop