Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Onepage - hoe werkt dan het menu bv. single article?

Onepage - hoe werkt dan het menu bv. single article? 3 maanden 2 weken geleden #1

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben voor het eerst bezig met een joomla onepage template. Dat lukt op zich zelf best aardig. Echter waar ik tegen aanloop met dit template is dat ik gebruik maak van "Bootstrap block" modules. Dit zijn module blokken waarin je bv. intro tekst van een artikel plaatst en de module plaatst dan zelf de button "Read more" waar je een link kunt opgven bv. naar het artikel.

Nu komt het:
  • Wanneer ik hier op klik komt het artikel in het component deel van de onepage, dat is mijn geval enkele rijen onder deze module blokken. Echter bij een onepage
    geeft dit mijns inziens een raar beeld. Ook omdat daar dan niet naar toe gescrolled/gesprongen wordt door de "Read more" button. In eerste instantie denk je
    "he dat werkt niet ik kom weer boven aan de onepage terecht, totdat je toevallig naar beneden scrollt en daar opeens het artikel ziet staan.
  • Alternatief; Ok dan laat ik de knop "Lees meer" naar een (hidden) menu-item van het single page artikel gaan. Dat werkt op zich wel en is in ieder geval beter voor
    mijn gevoel. Maar hoe doe je het dan met het menu? Ik bedoel voor de onepage maak ik gebruik externe urls die verwijzen naar een anker bv. #nieuws of #contact.
    Maar nu zit je opeens op een single page artikel en dan werken die menu-items met een anchor niet. Dit begrijp ik maar hoe los je dit op dat je weer op de home
    onepage komt en bij het juiste deel (anchor).
Ik heb met een kopie van het main menu gemaakt met daarin dan dezelfde menu items. Deze komt bij de single artikel pagina. Maar dan is bv. de alias nieuws kan niet hetzelfde zijn en hoe kom je dan terug op de home onepage bij het deel nieuws?

Opeens dacht ik het gevonden te hebben. Wel een 2e menu maar dan nieuws naar menu-item alias te laten werken. Echter dat kan weer niet met een externe url!

Mijn vraag is nu hoe werkt dit met een onepage in combinatie met menu-item naar een single article?
Of is dat voor iedere template weer op een eigen manier opgelost?
Of begrijp ik iets niet hoe dat met een single page werkt, is mijn gedachten gang fout?

Ik zie overigens de joomshaper - oneclip wel de combi van onepage en menu -> single artikel goed werken. Anders neem ik die denk ik of iemand anders moet zeggen
dat is een nog betere lean and mean onepage template met veel mogelijkheden.

Ik heb ook degene benaderd die dit template ontwikkeld heeft maar die reageert (nog) niet. Kan zijn dat hij op vakantie is natuurlijk...

Alvast bedankt,

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Onepage - hoe werkt dan het menu bv. single article? 3 maanden 2 weken geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 106
Hallo Nico,

Ik lees er misschien overheen maar over welke one page template gaat deze vraag dan kunnen
we misschien gerichter zoeken / proberen.
M.v.g Leen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nkamp

Laast bewerkt: door Leen.

Onepage - hoe werkt dan het menu bv. single article? 3 maanden 2 weken geleden #3

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 39
Hallo Nico,

Als je kijkt naar de manier waarop dit gemaakt wordt dan kun kom je tot de volgende conclusie.

Alle content wordt onder elkaar geplaatst. Als je op een menu item klikt, dan laat hij het deel zien waar die specifieke content staat.

Kort door de bocht, is het een de weergave die een standaard Wordpress website geeft.

Dit is een goede invulling voor een eenvoudige website. Zodra je iets meer functionaliteit wenst, heb je meer klikken nodig, en gaat dit niet meer.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nkamp

Onepage - hoe werkt dan het menu bv. single article? 3 maanden 6 dagen geleden #4

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Sorry dat ik niet eerder antwoord heb gegeven. Maar ik had dus een ticket aangemaakt bij die website ontwikkelaar. Dit ticket steeds aangevuld maar na enkele dagen kreeg ik nog steeds geen reactie. Toen heb ik hier de vraag geplaatst. Vrijdagavond voor een week kreeg ik een reactie dat het inmiddels op demo site werkte, ik had aangegeven dat het daar ook niet werkte. Vervolgens werkte het nog niet waar het mij om ging nl. als je op een pagina met het artikel staat werkte het menu niet meer zodat je terug keerde op de home-onepage.

Dit heeft hij zelfs die avond nog opgelost, dus het werkt nu zoals ik denk dat een het moet werken. In ieder geval wordt het artikel niet op de home page tussen de onepage rijen getoond.

Gr.,

Nico

Laast bewerkt: door nkamp.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.796 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop