Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Database

Database 5 jaren 9 maanden geleden #1

• Jogo
  • Jogo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Inmiddels nu vele uren experimenteren en de nodige hulp van de forumleden hier  ;) ;) ziet mijn pagina er inmiddels zo uit www.casa-particular.nl   af en toe wil er nog wel eens een pagina uitklappen omdat er opeens een heleboel /////// in de url voorkomen maar dat is sporadisch en kan ik voorlopig wel mee leven.
Alleen nu komt het dat er steeds maar eigenaren van casa particulares (bed & brekfast) zich op mijn site willen zien. Dus maak ik iedere elke keer nieuwe pagina's aan vul ik steeds dezelfde gegevens in en koppel ik de pagina's aan elkaar. Nu vraag ik me af kan dat niet makkelijker? Is daar geen soort database voor? Als ik er op Google kom ik er niets over tegen? Iemand een briljante tip? Fijne Paasdagen alvast allemaal.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Database 5 jaren 9 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Is het een idee om ze een formulier in te laten vullen?

Er is dan vast wel iets aan te koppelen dat je het in een artikel kan invoegen. Scheelt in ieder geval een hoop typwerk voor jouw.

Of maak een html bestand, want dat is wat uiteindelijk gebruikt word en voeg daarin de gegevens door kopieren en plakken.Dan het bestand kopieren en via, tenminste zo heet het bij TinyMC, html plakken.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Database 5 jaren 9 maanden geleden #3

• Jogo
  • Jogo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben het helemaal eens met je eerste alinea. Alleen had je de tweede alinea net zo goed in het Swahili kunnen schrijven. :(

Re: Database 5 jaren 9 maanden geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Oké, opa gaat vertellen;

In een ver en grijs verleden was er eens iemand die een taal bedacht waar door er via internet iets getoond bla bla bla bla.

Waar het op neer komt is dat elke pagina die je ziet als code HTML heeft. Vergeet de termen css, javascript en php want dat zijn alleen maar toevoegingen om meer te kunnen doen.

Als jij met je tekstverwerker in Joomla een artikel maakt dan schrijft deze op de achtergrond html.
Bij TinyMC zit er een knopje HTML die ik zelf heel vaak gebruik want met deze tekstverwerker kan je bijvoorbeeld geen tabellen maken.

Bij de JCE editor zit, as ik het goed zeg, links boven een knop/link met zo iets als toggle. Als je daar op klikt dan zie je ook het html.

Door nu een html pagina te maken met daarin een tabel dan kan je deze kopieren en plakken in een van de twee voorgestelde vensters. Bij TinyMC klik je dan op de knop update en bij JCE weer op toggle en dan zie je het weer leesbaar zonder code.

Duidelijker zo?
Indien niet zoek dan eens op html en je komt heel veel informatie tegen.

Onderstaand is een stukje uit de bron van jouw pagina en alles tussen deze < > haken is html.
<li class="maximenuck item563 last level1 " style="z-index : 11993;"><a class="maximenuck " href="/faq"><span class="titreck">FAQ</span></a></li>
            </ul>
        </div>
        <div class="maxiroundedright"></div>
        <div style="clear:both;"></div>
    </div>
    <div style="clear:both;"></div>
    <!-- fin maximenuCK -->

<div class="VombieLikeButtonvccbbcbcbb">{/code]
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop