Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: 2 probleempjes

2 probleempjes 5 jaren 8 maanden geleden #1

• avangeel
  • avangeel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb 2 probleempjes.
ik ben redelijk bekend met joomla en met artisteer.
mijn website ben ik helaas verplicht te updaten naar 2.5 of hoger.
nu heb ik 2 probleempjes waar ik helemaal frustie van wordt. ( zie bijlage )
nr 1: bovenin staat er continue (0 home) dat wil ik weg hebben maar ik weet niet of het met joomla of artisteer komt
nr 2: de voettekst (footer is niet zichtbaar) wel in artisteer maar niet in joomla

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!

Discussie gesloten.

Re: 2 probleempjes 5 jaren 8 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Het probleem met een afbeelding is dat we er alleen maar naar kunnen kijken maar niet weten waar die door gemaakt is. Hiermee bedoel ik niet het programma wat de afbeelding heeft gemaakt maar de code die de template gebruikt.

In ieder geval voor de vraag over de footer hebben we een website adres nodig of anders de code die allemaal voor de footer gebruikt word waarbij het css het meest belangrijke is.

Met mijn kleine beetje verstand van Aristeer kunnen er meerdere blokken css zijn die het uiterlijk van de footer regelen.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: 2 probleempjes 5 jaren 8 maanden geleden #3

• HeuF
  • HeuF's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Je footer kun je wel in artisteer instellen en kijken hoe het er in artisteer uitziet, maar op de website zie je die niet terug, dat moet jezelf instellen op je website en een module aanmaken.

Dat home gebeuren is jou kruimelpad neem ik aan? Die kun je depubliceren.

Discussie gesloten.

Re: 2 probleempjes 5 jaren 8 maanden geleden #4

• avangeel
  • avangeel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo heuf,

bedankt die kruimelpad was het probleem !
misschien een toelichting op de footer, in artisteer is ie er wel, maar in joomla niet.
je praat over een module maken, maar waar en hoe ?

misschien dat je me nog even wilt helpen

voor arjan: www.adrievangeel.nl dit is de website waar he om gaat draaien

jongens alvast bedankt !!!

Discussie gesloten.

Re: 2 probleempjes 5 jaren 8 maanden geleden #5

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Zo als Heuf al zij: Je moet er wel een module plaatsen. Welke dat mag jij uitkiezen want ik weet niet wat je wilt laten zien. Dus klik bij de modules eens op nieuw, kies iets leuks uit en publiceer deze op de goede plek.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: 2 probleempjes 5 jaren 8 maanden geleden #6

• HeuF
  • HeuF's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Sorry, ik las dat je aardig bekend was dus ging ik er gemakshalve even vanuit dat je met mijn korte uitleg wel zou snappen wat ik bedoelde. De optie footer in artisteer is daar alleen maar ingebouwd om in artisteer zelf te zien hoe de footer uit zou kunnen zien als je deze module aanmaakt in je website.

Je gaat naar extensies/modulebeheer. Daar maak je een nieuwe module aan met bijv aangepast html. Als je hier neerzet wat je op je website wilt laten zien, en je geeft de module positie 27, dan heb je je footer zichtbaar op je website.

Hieronder de uitleg zoals deze op de website van artisteer staat.

Customizing the Footer
Starting with Artisteer 4 the footer is considered to be part of a website content and can be imported along with the other website content.

Alternatively, you can customize the template footer via Joomla administration by placing one or multiple modules into the "copyright" position ("position 27"). This will replace the default copyright text included in the template footer with the new content provided by the module.

Here are sample steps to configure custom footer:

Go to Joomla Administrator ( www.your-site.com/administrator ) -> Extensions -> Module Manager.
    Click "New", select "Custom HTML", then select "Next".
    In the module details specify:
        Show Title: Hide
        Position: copyright
        Custom Output: (the desired footer content)
    Save your changes.

You can now use the newly created module for further footer customizations without utilizing additional modules.

Veel succes.  ;)
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.526 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop