Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: voetnoot achtergrond kleur over hele breedte / website gecentreerd

voetnoot achtergrond kleur over hele breedte / website gecentreerd 5 jaren 8 maanden geleden #1

• PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik heb mijn website ipv van links nu gecentreerd in beeld (in de browser).
Maar nu is mijn voetnoot niet meer over de volle breedte voorzien van een achtergrondkleur.
Ik heb de verzamelaar op 980px gezet als ik die op 100% zet gaat mijn site weer naar links.
Hoe los ik dit op?

Betreft: www.1stelijnamsterdam.nl/2013_joomla3

Groet,
Carin

Discussie gesloten.

Re: voetnoot achtergrond kleur over hele breedte / website gecentreerd 5 jaren 8 maanden geleden #2

• Ron
  • Ron's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 52
Hallo Carin,

als ik het zo even snel bekijk lijkt het erop dat de footer opgesloten zit in de container.

Dus de footer wordt niet breder als de container (div id="container").

Ik denk dat je de id footer moet verplaatsen en dus buiten de container dus moet plaatsen.

Groeten RonĀ  ;)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Discussie gesloten.

Re: voetnoot achtergrond kleur over hele breedte / website gecentreerd 5 jaren 6 maanden geleden #3

• PiscesMedia
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Heb de voettekst aangepast en tekst en plaatsing is nu goed maar ik krijg de achtergrond kleur niet over de hele breedte. Heb de voettekst volgens mij uit de container gehaald.

http://www.1stelijnamsterdam.nl/2013_joomla3/

Groet,
Carin
Discussie gesloten.

Re: voetnoot achtergrond kleur over hele breedte / website gecentreerd 5 jaren 6 maanden geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
De voettekst staat nog steeds in de container en daarbij heb je de voetekst ook in een tabel geplaatst en daarvan is cel1 540, cel2 75 en de laatste cel 340 pixels breed. Bij elkaar opgeteld niet meer dan 955 pixels.
Als je wel van tabellen gebruik wilt maken zal je het doctype moeten aanpassen naar html4 in plaats van de html5 wat je nu aangeeft.
Ook kom ik nog een afsluit code tegen van de head onder de footer afsluit code.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: voetnoot achtergrond kleur over hele breedte / website gecentreerd 5 jaren 6 maanden geleden #5

• PiscesMedia
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik begrijp het nietĀ  :-[

De rode kleur moet over de volle breedte van ieder beeldscherm.
De tekst in de voettekst moet idem uitgelijnd zijn als de tekst in de website, daarom heb ik dat in kolommen gezet.

Maar hoe nu verder? Waar moet ik het uit de container halen, in de css heb ik het verplaatst maar dus niet op de juiste plek? Moet ik soms ook iets in de index.php wijzigen?

De website www.patz.nu is het me wel gelukt met gebruik van kolom etc. maar die site staat links uitgelijnd. Wat is het verschil met site links uitlijnen of centreren?

Groet,
Carin
Discussie gesloten.

Re: voetnoot achtergrond kleur over hele breedte / website gecentreerd 5 jaren 6 maanden geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Het verschil is de breedte die je opgeeft van de laag "verzamelaar".
Bij de eerste site is deze 960 pixels en bij de tweede is deze 100%.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop