Skip to main content

Vraag Makkelijkste CMS voor de cliënt?

  • Nietie
  • Nietie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #497 door Nietie
Beantwoord door Nietie in topic Re: Makkelijkste CMS voor de cliënt?
Ik wil Joomla niet afkraken ofzo. Zie het meer als een tip voor de mensen die tegen hetzelfde aanlopen.

Maar heb net Wordpress gebruikt en dat is 10 keer makkelijker voor een cliënt. Je kan zelfs dingen rechtstreeks uit Word plakken. Ja ik weet.. daar zitten ook nadelen aan zoals SEO (titels enzo). Maar voor de client is dat erg handig.. het pakt zelfs afbeeldingen mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #504 door Otto
Beantwoord door Otto in topic Re: Makkelijkste CMS voor de cliënt?
Hoi Nietie,

Als je gebruik maakt van JCE in Joomla, dan kun je ook uit Word plakken.

Denk echter nog steeds dat je vergeet dat je expertise je klanten kan helpen om succesvoller te zijn. Als ze uit Word plakken dan hebben ze de zoekmachines tegen.

Je kunt de weg van de minste weerstand kiezen, of je klant op een hoger niveau brengen.

Zo te zien kies je voor het eerste.....Daarmee verlies je, naar mijn persoonlijke mening, gelijk je meerwaarde als bedrijf. Je weet dan namelijk niet duidelijk te maken wat belangrijk is om een succesvolle website te hebben.

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 2 maanden geleden #514 door Bemio
Beantwoord door Bemio in topic Re: Makkelijkste CMS voor de cliënt?
Ik heb me altijd vol overgave gestort op CMS, eerst Dotnetnuke en later Joomla!.
Een CMS is niet het ei van Columbus, het wordt voorgesteld als heel eenvoudig maar dat is het niet. Er is kennis en interesse voor nodig ook van de klant / gebruiker.
Een zakelijke klant heeft die belangstelling vaak niet, die wil een goede website en heeft geen tijd of zin om naast het runnen van het bedrijf ook nog eens een studie website-onderhoud te gaan volgen.
Die zorgen kun je de klant uit handen nemen door ze actief te helpen, en dat ze daarvoor moeten betalen maakt in de meeste gevallen niet uit. Herstel kost vaak meer, en de klant is het vertrouwen in de site en de degene die hem gemaakt heeft vaak al kwijt.

In het eerste gesprek met de klant leg ik dit soort zaken altijd gelijk uit, dat voorkomt verwarring en teleurstelling achteraf.

Joomla! is een perfecte basis voor een CMS website maar maak het niet mooier dan het is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 2 maanden geleden #525 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: Makkelijkste CMS voor de cliënt?

Joomla! is een perfecte basis voor een CMS website maar maak het niet mooier dan het is.

Daar ben ik het volledig mee eens

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 2 maanden geleden #588 door ratar
Beantwoord door ratar in topic Re: Makkelijkste CMS voor de cliënt?
Hallo....

Alles dicht timmeren gaat je niet lukken, een onderhoudscontract kan ergernis voorkomen zoals Bemio aangeeft. Ik bied dat ook aan en je krijgt vaak begrip van je klanten, die zitten vaak niet te wachten om dit allemaal eigen te maken. Ik maak ook altijd een handleiding die betrekking heeft op hun eigen website, tis wel ff werk maar ik vind het wel erg belangrijk.

Otto zegt het ook goed;

Welk CMS je ook kiest, als iemand niet handig is dan gaat hij het ook niet worden.


ratar


De Webneus,webdesign-hosting-onderhoud
www.webneus.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 1 maand geleden #701 door HeuF
Beantwoord door HeuF in topic Re: Makkelijkste CMS voor de cliënt?
Meestal ga ik een aantal uren met de klant achter de pc zitten en instructies geven, zodat ze er wegwijs in worden. Zij noteren vaak het e.e.a. en komen er dan wel uit. Als ze hulp nodig hebben kunnen ze altijd bellen.
Teamviewer/crossloop helpt vaak op afstand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.538 seconden
Gemaakt door Kunena