Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Joomla template kopieeren

Joomla template kopieeren 4 jaren 6 maanden geleden #1

• Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
Hi ik ben benieuwt waarom ik er nu pas achter komt dat als een
Joomla template kopieer in template beheer dat ik dat blijkbaar nooit goed heb gedaan.
ik was op zoek hier lokaal naar mijn gekopieerde template die ik wel in Joomla zag maar niet op de harde schijf in de template map.
Dus toen ik nog eens goed keek en testte snapte ik pas.
dat als ik bij template beheer komt hij standaard  op
Templatebeheer: Stijlen staat en daar drukt ik dus op dupliceren.
en dan zag je inderdaad een kopie komen met default(2)
dus heb ik altijd gedacht dat is oke.
maar vond het vreemd dat ik dus niet in de map templates deze terug kon vinden.
en toen kwam ik er ook achter dat ik dus naar Templatebeheer: Templates moet gaan daar weer klikken op de template die ik wil kopiëren en dan pas krijg je in beeld kopieer template en geef Nieuwe templatenaam.
Daarna stond er dus wel de nieuw gekopieerde template met juiste naam  in de template map erbij.
Dus kan ik het vaak verkeerde hebben uitgelegd aan diverse mensen
maar nu ben ik natuurlijk ook heel benieuwt wat dan eigenlijk de bedoeling is van Templatebeheer: Stijlen en dan vooral het nut van een kopie daar is dat dan voor als je zelf wijzigingen in de template aan brengt en het origineel wordt geüpdatete  dat dan je instellingen goed blijven ? of zie ik dat verkeerd.
wand als ik dus in zo gekopieerde stijl hoofdindex aanpast of een css dan heb ik toch het idee dat ik de originele gewoon zit aan te passen.
Misschien vinden jullie dit een vreemde vraag en is ook niet echt urgent
maar ik wil het goed begrijpen en vooral het nut.
M.v.g Leen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Joomla template kopieeren 4 jaren 6 maanden geleden #2

• jan
  • jan's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Mooie ontdekking!
Ook nooit eerder opgemerkt, en het kopiëren werkt zoals je hebt aangegeven.
De enige keer dat ik een kopie van het template heb gebruikt is een template met een eigen slider die ik niet op alle pagina's wens. Ik zag geen andere oplossing omdat het hier geen module betrof.

Jan

Re: Joomla template kopieeren 4 jaren 6 maanden geleden #3

• Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
:) Hoi Jan,
Ja ik was zoiets voor me zelf aan proberen en wou dus originele template heel houden als ik wat wou wijzigen en ook voor toekomstige updates  en had voor gevoel kopie gemaakt maar kon dat ding nergens op harde schijf terug vinden in de map templates en toen ben ik dus gaan uitzoeken waar ik de mist in ging en dus nu voor mezelf duidelijk waar en hoe en weet dus dat ik met uitleggen aan andere dit toch wel moet onthouden.
Dus ben nu aan uitproberen wat je dan met kopie s van Templatebeheer: Stijlen  dan kan behalve kleur uiterlijk etc
en of dat dan ook bewaard blijft met een update van de orginele template(wat ik dus niet geloof)
M.v.g Leen

Re: Joomla template kopieeren 4 jaren 6 maanden geleden #4

• jan
  • jan's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Lijkt mij ook niet van die updates, overigens kom ik zelden een update van een template tegen via update beheer.
En als je een update van de site installeert moet je die toch opnieuw inrichten. Hangt natuurlijk ook af van het type template, van velen valt er weinig in te stellen, anderen (o.a. warp) hele pagina's om in te stellen.

Jan

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop