Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Systeempartitie verplaatsen naar andere schijf

Systeempartitie verplaatsen naar andere schijf 4 jaren 8 maanden geleden #1

• System II
  • System II's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Allereerst iedereen een heel fijn en gezond 2015 toegewenst.

Ik heb Windows 8.1 geïnstalleerd op een SSD maar een klein foutje gemaakt. Er zit nog een 2e schijf in en daar heb ik kennelijk een systeempartitie van gemaakt. Dus bij het maken van een 'Image' wil hij drie partities meenemen (de opties zijn 'grijs' dus niet uit te vinken).
Is het mogelijk om een actieve systeempartitie te verplaatsen naar de SSD (waar wel de normale 350 MB vrij is gemaakt tijdens de installatie)? Het is namelijk een legale versie en ik heb al via de telefoon moeten activeren omdat ik edr naderhand een AHCI-6GB/s kaart in gezet had wat includeerde dat een 'clean install' de enige optie was om windows weer terug te zien.
Ik wil gewoon alles via de SSD hebben want ik wil de 2e HDD binnenkort vervangen voor een grotere.
Groet
Ron
Discussie gesloten.

Re: Systeempartitie verplaatsen naar andere schijf 4 jaren 8 maanden geleden #2

• System II
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Tjee, alweer opgelost.
Via het programma "EasyBCD 2.2" heb ik de instellingen kunnen veranderen zodat nu alles van m'n SSD opstart en dat gaat wel zo verschrikkelijk snel.
Ik ben er helemaal blij van.

Groet
Ron
Discussie gesloten.

Re: Systeempartitie verplaatsen naar andere schijf 4 jaren 8 maanden geleden #3

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 106
:) De beste wensen terug  SystemII.
Kijk dat is dan snel opgelost

EasyBCD 2.2

ik heb ooit met Windows Vista en Windows 7 ook met zijn voorloper gewerkt(oudere versie denk ik ).
Het enigste waar ik toen wel eens tegen aanliep was na een systeem crash wel eens de oude opstart loader teruggezet werd.
maar of dat bij Windows 8.1    ook zo is zal de tijd je leren he.
M.v.g Leen
Discussie gesloten.

Re: Systeempartitie verplaatsen naar andere schijf 4 jaren 8 maanden geleden #4

• System II
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Hoi Leen,

Ja, dat weet ik niet. Ik hoop nooit een systeemcrash mee te maken. Ik zit er ook niet mee om het systeem opnieuw te installeren/configureren maar zit gewoon met het serienummer wat ik teveel heb gebruikt nu. Ik ben bang dat het nu niet nog een keer gebruikt kan worden namelijk en dan ben ik m'n licentie kwijt. Nu het aangepast is kan ik de 2e schijf gewoon vervangen zonder dat het systeem opnieuw geïnstalleerd moet worden en dat scheelt wel wat tijd.

Ik maak bijna elke maand een "system-image" (=complete copy van de C & de Bootpartitie) op een losse HDD.
Dat heb ik al eens teruggezet en dat werkt voortreffelijk. Zit gewoon in Windows ingebakken.
Groet
Ron
Laast bewerkt: door System II.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.667 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop