Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: 'Vreemde Apparaten' op Netwerk

'Vreemde Apparaten' op Netwerk 4 jaren 2 maanden geleden #1

• System II
  • System II's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2
Wanneer ik de netwerkbrowser van m'n PC start, zie ik vaak vreemde apparaten zoals SmartPhones en/of TV-toestellen staan. Ik kan ze niet benaderen of verwijderen en ze krijgen ook geen IP-nummer van de DHCP-server.
Vreemd genoeg staan m'n eigen apparaten (IPhone's & Samsung/TV/Mediastreamer e.d.) er niet bij.
Uiteraard wel de PC's en NAS die gewoon een IP-nummer hebben gekregen.
Ik heb een Ziggo account waarbij m'n hotspot uit staat (heb ook een eigen Router (TP-Link Archer C7) en MoDem).
De apparaten verdwijnen ook zo maar weer en er komen zo ook weer andere bij (of dezelfde komen weer terug).
Let wel: Ik zie het wanneer ik de netwerkbrowser op m'n PC start waardoor ik bang ben dat mijn netwerk zichtbaar is ergens. Ik denk niet meteen dat deze apparaten direct contact kunnen maken met randapparatuur in mijn netwerk (zoals PC's/NAS o.i.d.).
Ik heb al geprobeerd om UPnP alsmede het gast-account op de router uit te schakelen maar dat biedt geen oplossing. Is er iemand die dit ook heeft en/of weet of dit überhaupt 'kwaad' kan?
Ik verneem het graag want ik vind het maar heel erg apart want waarom zie ik ze op m'n PC wel en in de router niet? Wat doen ze daar?
Groet
Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 'Vreemde Apparaten' op Netwerk 4 jaren 2 maanden geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
Hallo Ron,
Nou weet ik niet of jou pc draadloos of aan kabel hang
Maar ik heb hier soort gelijk iets vooral bij nieuwe Windows versies 8 of hoger zie ik het gebeuren zoals mijn plaatjes.
Het lijkt er voor mij op dat toch ook uit draadloos modem komt van ziggo want mijn pc hangen allemaal met kabel er aan.
het zelfde geld voor die telefoon(die heb ik zelf niet en soms zie ik er nog meer van een club buiten) die haalt hij op van een openbaar netwerk maar dat moet bij echt via modem gaan want mijn pc geen draadloos kaart in dus zal wel zo horen.
en dat heb je ook met printers etc denk dat het erg druk is via draadloos.
En dat gedoe van wifispot aan of uit ben bang dat niet echt helpt hoor.
Mijn Radio en tv kunnen zich zelf update via de antenekabel van ziggo.
ik denk als je goed firewall en virus scanner heb dat het geen kwaad kan.
maar wie weet is er iemand die daar anders overdenkt
M.v.g Leen

Re: 'Vreemde Apparaten' op Netwerk 4 jaren 2 maanden geleden #3

• System II
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2
Hoi Leen,

Klopt, zoals de eerste afbeelding ziet het er uit. Ik heb geen WiFi-kaart in mijn PC, dat is allemaal bedraad. Waarschijnlijk is het toch Ziggo die dit doorlaat want ik zit nu op het werk, ook achter een Windows 8.1 machine maar met ADSL en daar staat helemaal niks.
Ik heb geen draadloos Modem/Router van Ziggo maar een eigen set. De MoDem heb ik destijds gekocht en is Ziggo goedgekeurd en werkt ook als een trein. Daarachter heb ik mijn eigen Router hangen (TP-Link Archer C7) en die heb ik mijn inziens voldoende dichtgespijkerd.

Vraag me dan nog steeds af waarom mijn eigen telefoons er dan niet zichtbaar zijn terwijl die nou juist wel een IP-Nummer van de DHCP-server hebben gekregen en dus juist in het netwerk zichtbaar mogen zijn.
Het zijn dus echt apparaten die van buitenaf zich brutaal presenteren in mijn netwerkoverzicht.

Echt kwaad zal het niet kunnen maar ik wil het graag anders hebben als dat kan. Het geeft toch een gevoel van onveiligheid want ze staan er toch maar mooi even.
Groet
Ron

Re: 'Vreemde Apparaten' op Netwerk 4 jaren 2 maanden geleden #4

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
Hoi Ron,
Nu zou het ook nog kunnen dat het op je werk het netwerk beheer van windows-8 geheel op prive staat.
Hier bij mij thuis heb ik vanwege mijn dochter en diverse pc testen  windows netwerk deels gedeeld he(misschien dat jij dat ook zo heb)
Verder komt mijn dochter smartphone soms wel bij mij voor maar ik heb dan ook Wifispot etc aan staan .
Dus  Ik denk als je op gemak beetje googled naar priv of openbaar netwerk windows 8 en eventueel ook op share media player je misschien wat wijzer wordt.
Pas alleen beetje op dat je niet bij sommige sites op die irritante fix mijn pc of netwerk etc klikt.
M.v.g Leen

Re: 'Vreemde Apparaten' op Netwerk 4 jaren 2 maanden geleden #5

• System II
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik ga er inderdaad eens verder naar "googelen".
Ergens zomaar op klikken? Nee, echt nooit...maar bedankt voor de waarschuwing.
Misschien komt iemand hier met de oplossing, zou wel fijn zijn dan hebben we daar allebei wat aan  :)
Bedankt zover.
Groet
Ron

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop