Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Responsive, of juist niet?

Responsive, of juist niet? 6 jaren 1 maand geleden #1

• ratar
  • ratar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Responsive, of juist niet.

Graag zou ik jullie mening willen weten of je wel een website responsive moet maken of juist niet.

Het klinkt allemaal geweldig natuurlijk, je website getoond op alle media maar werkt het allemaal wel zoals je bedacht hebt?

Als ik eerlijk ben is de normale internet gebruiker niet eens op de hoogte en vind men een website die resposive getoond word op telefoon of tablet er maar raar uit zien. Men wil het zoals het ook op de pc word getoond. Ik gebruik zelf Artisteer 4.0 en daarmee kun je dit ook regelen, nou ja regelen….Op het eerste oog ziet het er keurig uit, alleen op Iphone en Ipad zag het er weer vreemd en anders uit….dus toch responsive uit gezet.

Er zijn diverse componenten te installeren die je website responsive maken maar ook hier is het weer lastig om diverse keuzes te maken….

Dit is geen vraag, meer een discussie!! Wat vinden jullie!!

ratar
De Webneus,webdesign-hosting-onderhoud
www.webneus.nl

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Responsive, of juist niet? 6 jaren 1 maand geleden #2

• jan
  • jan's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben het met je eens Ratar! Op een Tablet ziet het er nog een beetje redelijk uit maar een Iphone is het niks, van je opmaak blijft niets over. Geleidelijk aan komen er wel meer responsive sliders maar je komt nogal eens tegen dat de site responsive is en de slider niet, geen gezicht! Overigens op en (heel) groot beeld wordt het ook erg indringend.

Jan

Re: Responsive, of juist niet? 6 jaren 1 maand geleden #3

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 18
Leuke discussie dit.

Ik ben het wel en ook niet eens met deze stelling.

Je moet dit denk ik per template bekijken. Beide mogelijkheden uit proberen.

Tip! indien je firefox gebruikt:

shft ctr en de letter 'm' tegelijk indrukken en je kunt zien hoe de website er op andere media eruit ziet.

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Re: Responsive, of juist niet? 6 jaren 1 maand geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Naar mijn mening moet je alleen maar een flexibele, woon in Nederland en vind die taal nog steeds het makkelijkst, website maken als de doelgroep daar bij aansluit.

Een website die ik aan het maken ben is voor een museum met alleen maar ouderen en die zie ik nog niet zo vlug gaan werken met een tablet of slimme telefoon.

Maar er zijn ook plannen om een website voor een designer te maken en die zou het juist wel weer moeten kunnen omdat die doelgroep heel breed is.

Daarbij vind ik dat je als websitebouwer rekening moet houden met 5, verschillende, browsers en ook met IE 8 minimaal.
En als je een flexibele website bouwt zal je ook met de alle mobiele bezoekers rekening moeten houden. Dus ook die niet zo makkelijk zijn in verband met de code.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Responsive, of juist niet? 6 jaren 1 maand geleden #5

• ratar
  • ratar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
@Renata, bedankt voor de tip!!

@Arjan, je hebt gelijk hoor dat je met verschillende browser rekening moet houden maar soms is het niet te doen...

Het is al lastig om een website goed te krijgen in de diverse browsers, laat staan alle mobiele media....

:offtopic_happy:
wel een leuke discussie..

ratar
De Webneus,webdesign-hosting-onderhoud
www.webneus.nl

Re: Responsive, of juist niet? 6 jaren 2 weken geleden #6

• @rno
  • @rno's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
@Arjan, de enige manier om erachter te komen wat de bezoekers van de site gebruiken is een statistieken pakket te gebruiken. Ik heb zelf sinds kort j4age draaien en dan zie je (pas) hoe vaak tablets/telefoons tegenwoordig gebruikt worden. Oke, je weet dan niet wie de bezoekers waren tenzij ze ook ingelogd waren op de site, maar momenteel beheer ik twee sites welke respectievelijk 24% en 30% android, iphone, ipad bezoekers hebben. Toch op zijn minst iets om je eens in te verdiepen.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.522 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop