Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Virtuemart layout

Virtuemart layout 5 jaren 3 weken geleden #1

• brrrt
  • brrrt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste,

Ik heb een site in elkaar geknutseld maar ben ontevreden over de looks van virtuemart. De winkel gebruikt een ander lettertype en formaat dan in de template staat. Zodra je de checkout in gaat komen er ook veel witte balken in beeld waar dan in een lichte kleur een tekst in staat. Bij payment kan je in een kader extra gegevens invullen maar zodra die in de checkout opent is dat bijna niet te lezen.
Dus de vraag is: waar kan ik in virtuemart de standaard lettertype en kleur uitschakelen zodat hij de regels van de template volgt.
zie anders site, www.geurendroom.nl ter verduidelijking. dan kan ik hem verder stroomlijnen.

Alvast bedankt voor de hulpvaardige input.
Bert.
met vriendelijke groet, Bert
Discussie gesloten.

Re: Virtuemart layout 5 jaren 3 weken geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
In je template.css heb je op regel 74 de font familie Trebuchet MS',Arial,Helvetica,Sans-Serif ingesteld wat je nog een keer doet op regel 140.
Dus komt het niet door VM maar je eigen css.
.art-postcontent h2 a, .art-postcontent h2 a:link, .art-postcontent h2 a:hover, .art-postcontent h2 a:visited,
 .art-blockcontent h2 a, .art-blockcontent h2 a:link, .art-blockcontent h2 a:hover, .art-blockcontent h2 a:visited {
font-family: 'Trebuchet MS',Arial,Helvetica,Sans-Serif;    
font-size: 28px;}
.art-postcontent h1, .art-postcontent h1 a, .art-postcontent h1 a:link, .art-postcontent h1 a:visited, .art-postcontent h1 a:hover, 
.art-postcontent h2, .art-postcontent h2 a, .art-postcontent h2 a:link, .art-postcontent h2 a:visited, .art-postcontent h2 a:hover, 
.art-postcontent h3, .art-postcontent h3 a, .art-postcontent h3 a:link, .art-postcontent h3 a:visited, .art-postcontent h3 a:hover, 
.art-postcontent h4, .art-postcontent h4 a, .art-postcontent h4 a:link, .art-postcontent h4 a:visited, .art-postcontent h4 a:hover, 
.art-postcontent h5, .art-postcontent h5 a, .art-postcontent h5 a:link, .art-postcontent h5 a:visited, .art-postcontent h5 a:hover, 
.art-postcontent h6, .art-postcontent h6 a, .art-postcontent h6 a:link, .art-postcontent h6 a:visited, .art-postcontent h6 a:hover,
 .art-blockheader .t, .art-blockheader .t a, .art-blockheader .t a:link, .art-blockheader .t a:visited, .art-blockheader .t a:hover, 
.art-vmenublockheader .t, .art-vmenublockheader .t a, .art-vmenublockheader .t a:link, .art-vmenublockheader .t a:visited, 
.art-vmenublockheader .t a:hover, .art-headline, .art-headline a, .art-headline a:link, .art-headline a:visited, 
.art-headline a:hover, .art-slogan, .art-slogan a, .art-slogan a:link, .art-slogan a:visited, .art-slogan a:hover, .art-postheader, 
.art-postheader a, .art-postheader a:link, .art-postheader a:visited, .art-postheader a:hover {    
font-family: 'Trebuchet MS',Arial,Helvetica,Sans-Serif;    
font-size: 30px;   
font-style: normal;    
font-weight: normal;    
line-height: 120%;}
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Laast bewerkt: door Arjan.
Discussie gesloten.

Re: Virtuemart layout 5 jaren 3 weken geleden #3

• brrrt
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Arjan, bedankt voor je reactie. Ik begrijp uit jouw bericht dat dit komt door het template, maar dan wil ik graag weten hoe dit kan. Die template is gemaakt met Artisteer. Laat gewoon de suggestie modus draaien en Artisteer zet er dan een lettertype in, het enige wat ik aanpas is de kleur van de achtergrond en een plaatje in de header.

Dit zou dan betekenen dat Artisteer er een fout in zet?
Discussie gesloten.

Re: Virtuemart layout 5 jaren 3 weken geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Die vraag kan je beter ergens anders op dit forum stellen want als ik ergens een hekel aan heb is het Aristeer.
:offtopic_angry:
Met enige regelmaat komen er vragen over iets wat door het programma gemaakt is en dan is het maar zoeken hoe het programma nu weer de code in elkaar heeft gedraaid.
Nu heb ik er geen probleem mee dat jij het gebruikt maar als ik iets mag adviseren dan zou ik eens rustig gaan lezen over html & css en eens proberen om iets te maken zonder Aristeer.
Ook het gebruik van Bootstrap is best wel makkelijk als je iets weet van html & css.
Voordeel is dat je weet wat je hebt gedaan en waar de fout kan zitten.
Alhoewel. Ben ook wel eens een paar uren aan het zoeken geweest omdat ik een ; was vergeten  ;)
:ontopic:
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Discussie gesloten.

Re: Virtuemart layout 5 jaren 3 weken geleden #5

• brrrt
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je wel voor je input. Heb nieuwe template geladen en die doet het wel goed.
Zelf templates maken met html en css is nu nog niet aan de orde maar ga ik zeker ook leren.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop