Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Virtuemart of Hikashop

Virtuemart of Hikashop 5 jaren 10 maanden geleden #1

• Ligfietsger
  • Ligfietsger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb verschillende Virtuemart winkels gebouwd en beheerd met de combinatie Joomla 1.5 en Virtuemart 1.x en ga nu een joomla site bouwen voor een kennis, die met een beperkte kennis de backend van de winkel zelf gaat onderhouden.

Vroeguh was voor mij de keuze duidelijk, iets meer moeite doen in het beheer in Virtuemart voor een nette shop met veel opties.

Maar als ik me nu verdiep in shops in combinatie met Joomla is er wel heel erg veel te kiezen.

Hikashop lijkt me voor een "leek" heel beheersbaar, of zijn er betere alternatieven en hoe zit het met de iDeal integratie ?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: Virtuemart of Hikashop 5 jaren 10 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Ben pas geleden op een avond geweest waar we hebben gesproken over webshops in Joomla.

En sprekers nummer 1 was Hikashop en dan voornamelijk omdat ook het onderhoud aan het script netjes gedaan word door de maker.

Heb nog geen tijd gehad om het uit te testen maar wil dat toch gaan doen.
Maar wat ik heb gezien zag het er "rustig" uit aan de achterkant.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Virtuemart of Hikashop 5 jaren 10 maanden geleden #3

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 33
Hoi Ligfietsger,

Allereerst namens het team van harte welkom op Mijn Joomla Forum.

De keuze voor een e-commerce pakket bepaal je eigenlijk door eerst je huiswerk te doen en te bepalen welke functionaliteit je nodig hebt.
Tussen de oude en nieuwe VirtueMart zijn er diverse verschillen, dus het is zeer raadzaam om je ook daarin te verdiepen.

Het is denk ik verstandig om eerst te bepalen welke functionaliteit je minimaal voor deze site nodig hebt.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: Virtuemart of Hikashop 5 jaren 10 maanden geleden #4

• Ligfietsger
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
@Arjan @Otto

Bedankt voor jullie reacties, ik heb ook even mijn licht opgestoken bij een kennis van me die eerst met VM werkte en nu HS gebruikt. Hij is meer tevreden over de layout van HS, maar VM biedt gewoon een heel uitgebreide mogelijkheden ...... voor dezelfde functionaliteit in Hika schijn je al snel de portomonee te moeten trekken voor betaalde versies.

Of ben ik tot nu toe niet volledig ingelicht.

Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de backend die ik al ken (VM), maar als de backend van Hika voor een relatieve "leek" ..... de eindgebruiker makkelijker is zou ik Hika een zekere voorkeur geven, ondanks het feit dat dit voor mij mogelijkerwijs een leertrajectje zou inhouden .......

Re: Virtuemart of Hikashop 5 jaren 10 maanden geleden #5

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Er is ook een gratis versie die je toch eerst rustig kan uitproberen.

Er zijn nog meer mogelijkheden en waarom niet eerst uittesten voor dat je werkelijk gaat beginnen met het vullen van de etalage.

Hoe groot word de shop eigenlijk want er is ook SimpleCaddy en die is eigenlijk heel geschikt voor kleine winkels.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Virtuemart of Hikashop 5 jaren 10 maanden geleden #6

• Ligfietsger
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
voorlopig ga ik even uit van 30-50 eigen producten, maar sluit niet uit dat er op termijn ook producten verkocht gaan worden die we niet zelf fabriceren.

Daarnaast zullen er ook producten zijn met meerdere opties en in minimaal twee talen (NL en EN), waar mogelijk DU en FR aan toe gevoegd zullen worden in de toekomst.

Betaling bankoverschrijving en/of iDeal, absoluut geen PayPal (te veel ellende mee gehad).

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.512 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop