Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: De start van Joomla

De start van Joomla 6 jaren 3 weken geleden #1

• Jasper
  • Jasper's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forum leden,

Vorige week had ik een mail in mijn inbox die mijn aandacht trok: ::)

Mijn naam is Jasper en ga (een 2e poging) ondernemen om vaardigheid met Joomla te krijgen.  ;)
Ik had wel al eens een poging gedaan, maar dit is me niet goed bevallen. >:( Heb me toen niet laten registreren bij een provider, maar ben lokaal gaan werken met xampp.  :huil: Op een of andere manier kreeg ik het niet goed onder de knie, dit terwijl ik toch redelijk handig ben met de PC.

Naast mijn gezin en een drukke baan ben ik vastbesloten om een 2e poging te gaan wagen. 8)

Mocht iemand een (kort) stappen plan voor me hebben dan stel ik dat zeer op prijs. Als dit begint met het lezen van een boek dan heb ik daar ook geen moeite mee. ;)

Op voorhand dank voor de reactie. :thanks:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: De start van Joomla 6 jaren 3 weken geleden #2

• Lazy Garfield
  • Lazy Garfield's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Allereerst van harte welkom op het Forum.
Voor wat betreft je vraag daar hebben wij op dit forum een hele mooie handleiding voor gemaakt.
help.mijnjoomlaforum.nl/Handleidingen-Jo...dleiding-joomla.html
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens, dat scheelt deze luie kater een hoop werk.

Re: De start van Joomla 6 jaren 3 weken geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Stappenplan voor een website;
  • Ga eerst eens nadenken waarom je een website wilt hebben.
  • Als je hebt bedacht waarom je een website wilt hebben ga dan nadenken wat er allemaal in komt. Voor een website over je verzameling peniskokers heb je iets minder nodig als dat je een webwinkel daar in wilt beginnen  ;)
  • Voor de verzameling heb je maar twee of drie pagina's nodig en is een cms als Joomla een beetje overdreven maar voorde winkel word hij wel handig.
  • Hoeveel tijd wil je er in steken want je hebt dus ook een gezin en kun je de tijd missen om een website te onderhouden is ook iets wat je jezelf zou moeten afvragen.
Dus bezint eer u begint en als je toch graag iets met Joomla wilt doen is mijn advies om via je lcolhost (xampp) te gaan spelen met Joomla. Installeer het met alle voorbeelddata er in en ge eerst eens kijken wat je administratie je allemaal duidelijk maakt.

Wat zijn speciale artikelen in Joomla en waarom zou je die gebruiken?
Hoe zit de menustructuur in elkaar en begrijp ik het ook?
En zo alles rustig aflopen, dingen veranderen en lekker alles op zijn kop gooien.

Als Joomla zo ernstig is beschadigd dat het niet meer lekker werkt weggooien, database legen en Joomla weer installeren. Je leert het meest van je fouten.

Als je het administratie gedeelte van Joomla goed genoeg onder de knie hebt dan kan je gaan nadenken over een template maken. Voor dat geld eigenlijk hetzelfde al voor de administratie van Joomla. Probeer, rommel, vloek en begin opnieuw.

Als je weinig kaas van het geheel hebt reken er dan op dat deze leerperiode toch best wel een half jaar kan duren. Zelf ben ik al een jaar of 5 met joomla bezig en ik leer nog steeds dat er dingen in Joomla zitten die ik nog niet had uitgevonden.

En kijk uit want het kan verslavend zijn, spelen met een website.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: De start van Joomla 6 jaren 3 weken geleden #4

• Jasper
  • Jasper's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ha Arjan en Lazy Garfield,

Bedankt voor jullie (snelle) reactie, en ik ga er zeker mee aan de slag.
:thanks:
@Arjan is het niet veel makkelijker om een paar euro per maand te besteden aan een provider of komt het werken met Xampp precies op het zelfde neer?

Fijn weekend. :cheers:

Jasper.

Re: De start van Joomla 6 jaren 3 weken geleden #5

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 35
Hallo Jasper,

@Arjan is het niet veel makkelijker om een paar euro per maand te besteden aan een provider of komt het werken met Xampp precies op het zelfde neer?

Daar verschillen de meningen over. Zelf bouw ik altijd op een webserver, dat is een live omgeving en het sluit verrassingen uit.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Re: De start van Joomla 6 jaren 3 weken geleden #6

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Is het niet veel makkelijker om een paar euro per maand te besteden aan een provider of komt het werken met Xampp precies op het zelfde neer?

Nu drink ik graag een pilsje, wijntje of eet een lekker biefstukje of zo dus ik hoe liever die paar euro in mijn zak om het daar aan te geven.

En mijn ervaring is dat alles wat ik lokaal op deze computer heb gemaakt net zo werkt op de server.
Alleen gebruik ik niet de ftp en email die je ook kan instellen bij Xampp.

En als de site naar mijn zin is dan hoef ik alleen maar de bestanden te uploaden, configuratie.php aan te passen en de database te vullen.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop