Hallo,
Ik hoop dat iemand mij hiermee uit de brand kan helpen.
Opeens wordt de mail met de virtuemart factuur niet meer naar de winkel eigenaar verstuurd. Het is al enkele dagen zo maar we hebben nog geen klachten gehad van klanten, dus ik ga er even vanuit dat die de factuur nog wel gemaild krijgen.
Het gaat om de sites:
- Joomla 3.6.5 /VM3.0.18, hosting iOnline
- Joomla 2.5.28/VM2.6.22 , hosting iOnline
- Joomla 2.5.28/VM2.6.22 , hosting Wned
Ik heb updates uitgevoerd van 3.6.x --> 3.6.5, plus nog diverse plugins o.a. op alle 3 de JCE editor / media plugin.
Verder is er niets veranderd.
Wel heb ik de 2.5.28 patch
virtuemart.net/news/latest-news
(of de (Direct link)
dev.virtuemart.net/attachments/download/...28-20161214PATCH.zip
geïnstalleerd op de 2.5.28 versies.
Hierin zitten de volgende bestanden:
- user.php --> 'path' => '/libraries/joomla/user'
- session.php --> 'path' => '/libraries/joomla/session'
- registration.php --> 'path' => '/components/com_users/models'
- debug.php --> 'path' => '/plugins/system/debug'
- component.php --> 'path' => '/administrator/components/com_config/models'
Maar dan nog, dan zou het enkel in de twee joomla 2.5 versies niet moeten werken. Het werkt ook niet op de Joomla 3 versie.
Ik kan wel een mail sturen via de joomla contact form. Wat ik wel op alle 3 de site's heb geupdate is JCE editor. Maar als dat de oorzaak is, dan had ik verwacht dat de laatste weken er wel meer klachten zouden zijn binnen gekomen.
Het kan volgens mij ook niet aan de hosting liggen, de sites worden bij verschillende bedrijven gehost.
Ik weet dat VM3.0.18 ook de Joomla 2.5 kan, maar wordt mijn template geheel uit elkaar gedrukt.
Het zijn site's van mijn broer, en hij zegt dat deze niet in de spam bak terecht komen. Even tussen twee haakjes, hij is heel technisch maar een computer 'gebruiker', daar bedoel ik mee, de computer moet het gewoon doen. Maar volgens mij kan het niet in een andere 'bak' alsnog terecht komen.
Ook staan er geen rode + tekens bij de bestelling. Dit had ik al eens eerder en dan werd er ook geen mail verstuurd.
Belangrijkste is:
- HOE KOM JE ER NU ACHTER DAT DE VIRTUEMART MAIL NIET VERSTUURD WORDT OF DAT DEZE WEL VERSTUURD WORDT? Ik bedoel, wanneer deze wel verstuurd wordt dan kun je verder in de keten gaan zoeken.
- Wat is een goeie vraag evt. aan het hosting bedrijf, ik bedoel ik kan een vraag stellen de mail komt niet en ook enkel die van virtuemart met factuur. Maar dat gaat het niet oplossen.
Alvast bedankt
Nico